Toto sa stáva pri adrenalínovom športe AIRSOFT..... (no comment)
AIRSOFT : Je streľba z makiet strelných zbraní. Strieľať sa môže do terča ,alebo sa vytvoria týmy z niekoľkých hráčov ,ktorí sa potom snažia trafiť súpera a vyhnúť sa jeho strelám.
ZBRANE : Sú to funkčné napodobeniny strelných zbraní vo vyhotovení v mierke 1:1.Majú aj približne rovnakú váhu ako originál.Vyrobené sú väčšinou z plastu a kovových sučiastok.
MUNÍCIA : Airsoftové zbrane strieľajú 6 mm ( 5,5 mm ,7 mm ) plastové guľky (BB) s rozličnou váhou od 0,10g - 0,49g Optimálny strelecký výsledok zavisí od váhy týchto guličiek no samozrejme aj od modelu zbrane.
Sú aj iné 6mm guľky ako napríklad Farbiace - zanechávajú vodou zmývateľné fľaky Vybuchujúce - ktoré vybuchnú pri dopade na tvrdý povrch Svietiace - svetielkujú na princípe floroscencie.
ROZDELENIE..........
Manuálne : Natiahnutím záveru sa stlačí vzduch v komore. Pri stlačení spúšte sa vzduch aj s guľkou vytlačí hlavňou .Natiahnutie záveru musí byť zopakované s každým výstrelom.
HOP-UP : Je to systém, ktorý dáva guľke spodnú rotáciu v momente keď prechádza začiatkom hlavne.Vďaka rotácii potom letí ďalej
Elektrické : Su podobné ako manuálne s tým rozdielom, že komora v ktorej je vzduch sa naťahuje pomocou motora. Motor je zásobovaný 8.4 voltovým akumulátorom, ktorý je do zbrane vložený tak, že ho nie je vidieť. Elektricky poháňané modely su takmer vždy samopalmi, pretože je nemožné umiestniť motor a akumulátor do ručných zbraní. Vačšinou používaju HOP-UP systém.
Sú veľmi spoľahlivé a strielajú buď poloautomaticky alebo plnoautomaticky. Pri plnej automatike vystrelí elektrická zbran až 14 výstrelov za sekundu.
Plynové : Modely s plynovým tlakom su podobné CO2 zbraniam. Plyn sa naplní buď do zásobníka, alebo do rukoväte zbrane. Modely sú až na pár výnimiek poloautomatické. Niektore využívaju časť plynu na vrátenie záveru do pôvodnej polohy. Tento systém sa nazýva BLOW-BACK.
Presnosť streľby : Optimálna presnosť závisí od modelu a použitej munície pri manualnych je 10-15 m. Pri hop-up modeloch je 10-15 m pištole a 12-30 m samopaly a pušky. Pri elektrických je 15-30 m a pri plynových je 12-20 m. ( Na tieto vzdialenosti dokážu zbrane presne trafiť cieľ napr. krabičku od cigariet. Samotný dostrel je samozrejme väčší )
Pravidlá Airsoftu
Všeobecné pravidlá airsoftu:
1. Porušenie bezpečnostných pravidiel sa rieši napomenutím alebo vykázaním hráča z hry.
2. Každý hráč sa zúčastňuje na akcii na svoje vlastné nebezpečie a zodpovedá za svoje konanie.
3. Každý hráč je povinný starať sa o ochranu svojho zraku počas celej akcie. Nosenie ochrany očí je povinné počas trvania hry v celom hracom priestore (vrátane respawnu). Odporúčané je nosenie okuliarov či masky počas celej doby trvania akcie (aj mimo hracej zóny počas trvania akcie)
4. Na zhromaždisku hráčov musí byť každá zbraň zaistená aj keď nemá zásobník.
5. Prísny zákaz akejkoľvek streľby na zhromaždisku a respawne. Streľba je povolená len na hrisku v hracom čase a testovacom priestore na to určenom.
6. Povolená je iba airsoftová výzbroj, spĺňajúca slovenské zákonné normy.
7. Zákaz nosenia iných zbraní ako Airsoftových (Netýka sa nožov, ale hlavne ostrých, plynových, poplašných zbraní).
8. Použitie pyrotechniky je špecifikované vždy pre každú akciu zvlášť. Pokiaľ tomu tak nie je, je jej použitie nedovolené.
9. V prípade povolenia pyrotechniky je používanie sádrových granátov zakazané.
10. Zakazuje sa fyzické napadnutie protihráča alebo spoluhráča, alebo akejkoľvek inej osoby prítomnej na akcii.
11. Testovanie zbraní je povolené len na vyhradenom priestore a streľba či mierenie je možné len určeným smerom.
12. V testovacom priestore musí mať každá osoba nasadenú spoľahlivú ochranu očí.
13. Hráč je povinný priznať zásah. Zásah odrazeným BB sa neráta ako zásah.
14. Strelec môže upozorniť hráča na zásah, ale nesmie vyžadovať jeho vyradenie.
15. Zásah do ľubovoľnej časti hráčovho tela alebo jeho výstroje (ktorú ma v momente zásahu na sebe) je považovaný za zásah, ktorý vyraďuje hráča.
16. Hráč po zásahu je povinný ihneď ohlásiť status vyradenia dostatočne hlasným hlásením mám\zásah a aj zodvihnutím a mávaním ruky
17. Zasiahnutý hráč je povinný sa čo najrýchlejšie viditeľne označiť:
a) bielou látkou, ktorú si prehodí cez hlavu
b) nesením zbrane nad hlavou
18. Hráč neoznačený podľa bodu 17. sa považuje za živého.
19. Vyradený hráč sa musí správať tak, aby svojou prítomnosťou v čo najmenšej možnej miere ovplyvňoval priebeh hry po dobu ktorú nehrá (prísny zákaz strieľať a hlučne sa správať - vrátane zóny vyradených hráčov)
20. Vyradený hráč nijako aktívne nekomunikuje a neposkytuje informácie okrem informácií o svojom statuse vyradeného hráča, podľa možnosti sa okamžite presunie do zóny vyradených hráčov, jednoznačne dávajúc najavo svoj status nehrajúceho.
21. Vyradený hráč musí sám zabezpečiť, aby nebol nijako zneužitý v hre (napr. na krytie …).
22. Ak zotrvanie vyradeného hráča na súčasnom mieste môže nepriaznivo ovplyvniť hru, musí sa sám premiestniť na miesto kde hru neovplyvňuje.
23. Pred zapojením musí hráč jednoznačne dať najavo hráčom v blízkom okolí zmenu statusu.
24. Pri vystupovaní zo zóny vyradených hráčov nevstupujte do hracej zóny smerom k bojom, pokiaľ tieto prebiehajú v tesnej blízkosti respawnu.
25. Zásah od spoluhráča sa ráta ako normálny zásah.
Komentáre
Prehľad komentárov
Thank you, A good amount of advice.
why i want to go to college essay https://dissertationwritingtops.com how to write a good introductory paragraph for an essay https://domyhomeworkformecheap.com
Re: fotka
(nemáš pravdu, 12. 1. 2013 14:38)take rany som mal aj ja a pružina bola 120m/s a dostal som to cez košelu niekto ma citlevejšiu pokožku
hmm
(hmm, 5. 8. 2011 9:45)ak hravate este AS tak si dajte vyhladat na facebooku AIRSOFT NOVE MESTO NAD VAHOM a pridajte sa knam ,nedavno sme sa dali dokopy cca 7 mestanov
k fotce
(TOD, 23. 4. 2011 10:00)mislim si ze to bylo paleno ze silnejsi zbrane a ne z nake sitky musela byt draha
fotka
(marek, 10. 7. 2008 9:06)suhlasim s tebou naozaj nemohla airsoftova zbran pri hre kde sa striela z vzdialenosti aspon 10 metrov (aspon tak to mame v tyme dohodnute) nemoze spravit taketo podliatiny
fotka
(maddox, 9. 2. 2008 17:33)no kt tomu obrazku hravam to dost dlho a nemyslim si ze by to boli as hintake zranenia to si strielali z 1m a ked nemal nic oblecene co!!!.... pochybujem k hintakym podliatinam....
purdue owl essay writing a575bh
(Gregorythifs, 5. 4. 2023 7:29)